چیز هایی که همیشه می مانند

چیز هایی که همیشه می مانند

well i know' i know that somthings go but somethings never change like the way that i love you
چیز هایی که همیشه می مانند

چیز هایی که همیشه می مانند

well i know' i know that somthings go but somethings never change like the way that i love you

بخشی از کتاب

ایا از خود پرسیده اید چه کسانی ایمن,اسوده و همیشه خوشرو هستند؟من پاسخ میدهم ;تنها انها که فاقد روشن بینی اند;مردم عامی و کودکان...


انچه مرا نکشد,قوی ترم میسازدِ


بشو هر انچه هستی



شاید یک مرد تنها با مرد بودن می تواند زنانگی وجود یک زن را ازاد کند.


زخم عمیق تر چهل ساله شدن است ,این عقیده را که از عهده ی هر چیزی برخواهم امد ,متزلزل کرد .ناگهان روشنترین قاعده ی زندگی را دریافتم اینکه زمان باز نمیگردد و زندگیم در حال تلف شدن است .این را از پیش میدانستم ,ولی دانستنش در چهل سالگی متفاوت بود.


خوشبخت؟؟؟ واژه غریبی است .من نزدیک شدن به مرگ را دریافتم ,اموختم که ناتوان و بی ارزشم ,اموختم که زندگی فاقد هدف با ارزش حقیقی ست و تو این را خوشبختی می نامی؟!!!

این حقیقت که اراده نمی تواند به عقب باز گردد,به این معنا نیست که اراده ناتوان است,به این معنا نیست که هستی بی هدف است ,اگر مرگ فرا می رسد,به این معنا نیست که زندگی بی ارزش است....


شهوانیت,ماده سگی ست که پاشنه ی پای مارا به دندان میگزد !و هر گاه قطعه گوشتی از او دریغ شود,این ماده سگ,خوب میداند که چگونه به دریوزگی ِِ بخشی از روح بنشیند.



کسانی که در ارزوی ارامش و شادی روحند,باید ایمان اورند و ان را مشتاقانه پذیرا شوند;و انان که در پی حقیقتند ;باید ارامش ذهن را ترک گویند و زندگی شان را وقف پرسش ها کنند



شعله ی ایمان تا ابد .تا ابد از ترس ِ مرگ ,نسیان و بیهودگی ,تغذیه خواهد شد.


تا زنده ای زندگی کن !اگر زندگی ات را به کمال دریابی,وحشت مرگ از بین خواهد رفت! وقتی کسی بهنگام زندگی نمی کند,نمیتواند بهنگام بمیرد....

درس من به تو این است: بهنگام بمیر.


مهربانی,وظیفه و ایمان ,میله های زندان تو هستند. این پاکدامنی های حقیر تو را هلاک خواهند ساخت. تو باید شرارت را در وجود خویش بشناسی.نمیتوان نیمه ازاد بود,غرایزت نیز تشنه ی ازادی اند.


زناشویی مقدس است .ولی شکستن پیمان زناشویی ,بهتر از شکسته شدن به وسیله ی ان است!


باید پیش از ما شدن نخست من شوم.من زمانی انتخاب هایم را کرده ام که برای انتخاب کردن ,هنوز شکل نگرفته بودم.


فرزندی پدید نیاوریدمگر زمانی که قادر باشید افریننده یی بیافرینید.بی حساب بچه دار شدن اشتباه است,بچه دار شدن برای کاستن از تنهابی خویش غلط است,هدف دار کردن زندگی با تولید چون خودی ,اشتباه است. و اشتباه است اگر با تولید مثل ,در صدد رسیدن به جاودانگی باشیم,

تنها به این دلیل که نطفه,حاوی بخشی از اگاهی ِ

ماست.


بخش هایی از کتاب "وقتی نیچه گربست"

اثر "اروین د.یالوم"

پ.ن:کتاب در دست خواندن.


نظرات 2 + ارسال نظر
سرباز چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 11:00 ق.ظ http://mylifedays.blogsky.com

سلام خوبی؟
خیلی دوس داشتم این کتاب رو بخونم.
حتما تهیه میکنم و میخونمش....
من وبلاگ رو تعطیل کردم.
ایشالله یه وبلاگ جدید که زدم بهت خبر میدم...

آقای حقدوست دوشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1396 ساعت 02:37 ق.ظ http://mr-haghdoust.blogsky.com/

گزیده های خوبی بودند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد