چیز هایی که همیشه می مانند

چیز هایی که همیشه می مانند

well i know' i know that somthings go but somethings never change like the way that i love you
چیز هایی که همیشه می مانند

چیز هایی که همیشه می مانند

well i know' i know that somthings go but somethings never change like the way that i love you

بخش هایی از کتاب های کتابخونه ام....



مرا با حقیقت بیازار. اما هرگز با دروغ ، آرامم نکن !


جان شیفته _ رومن رولان



ما زنان وقتی عاشق می شویم همه ی قلب و وجودمان را به مرد محبوبمان می سپاریم آنگونه همه زیبایی ها و لذات دیگر در رابطه با او معنا می یابند .. اما شما مردان وقتی عاشق می شوید تنها قسمتی از قلب و وجود خود را در اختیار زن محبوبتان می گذارید .. بقیه را برای موفقیتها و کسب قدرتها و خودخواهی خود نگه می دارید.

حرفی نیست شاید اگر ما هم مرد بودیم چنین می کردیم اما آنچه از شما می خواهیم این است که آن قسمتی از قلبتان را که به ما سپردید دیگر ملعبه هوسبازی هایتان نکنید، ما به همان سهم هر چند کوچک .. اگر زلال و اطمینان بخش باشد قانعیم ...


جان شیفته .. رومن رولان ...



آدم‌بزرگ‌ها عاشق عدد و رقم اند. وقتی با اونا از یک دوست تازه حرف بزنی، هیچوقت ازتون در مورد چیزهای اساسی سوال نمی‌کنن، هیچوقت نمی‌پرسن آهنگ صداش چطوره؟ چه بازی‌هایی رو دوست داره؟ پروانه جمع می‌کنه یا نه؟
می‌پرسن چندسالشه؟ چندتا برادر داره؟ وزنش چقدره؟ پدرش چقدر حقوق می‌گیره؟
و تازه بعد از این سوالاس که خیال می‌کنن طرف رو شناختن!

اگه به آدم بزرگا بگی که یک خونه قشنگ دیدم از آجر قرمز که جلو پنجره‌هاش غرق گل شمعدونی و بومش پر از کبوتر بود، محاله بتونن مجسمش کنن. باید حتما بهشون گفت یک خونه چندمیلیون‌تومنی دیدم تا صداشون بلند بشه که وای چه قشنگ!

نباید ازشون دلخور شد.بچه ها باید نسبت به آدم بزرگها گذشت داشته باشند.

شازده کوچولو / آنتوان دو سنت اگزوپری




اگر تو ثروتمند باشی، سَرما یک نوع تَفریح می شَود تا پالتو پوست بخری، خودَت را گرم کنی و به اسکی بروی...

اگر فَقیر باشی بَر عکس، سَرما بَدبختی می شَود و آن وَقت یاد می گیری که حتی از زیبایی یک منظره زیر برف

مُتنفر باشی؛ کودکِ مَن! تَساوی تَنها در آن جایی که تو هَستی وجود دارد، مثلِ آزادی... ما تنها تویِ رَحِم بَرابر هَستیم...


" نامه به کودکی که هرگز زاده نشد _ اوریانا فالاچی "



هر چه انسان تر باشیم زخمها عمیق تر خواهند بود . هر چه بیشتر دوست بداریم بیشتر غصه خواهیم داشت . بیشتر فراق خواهیم کشید و تنهایی هایمان بیشتر خواهد شد . شادی ها لحظه ای و گذرا هستند

شاید خاطرات بعضی از آنها تا ابد در یاد بماند اما رنجها داستانش فرق می کند تا عمق وجود آدم رخنه می کند و ما هر روز با آنها زندگی میکنیم .. انگار که این خاصیت انسان بودن است ... !



نامه به کودکی که هرگز زاده نشد ..


 اوریانا فالاچی ...




اگر دلت گرفته...سکوت کن ،
این روزها کسی معنای دلتنگی را نمی فهمد !

مثل همه عصرها_ زویا پیرزاد



آموخته ام که وابسته نباید شد 
نه به هیچ کس، نه به هیچ رابطه اى
واین لعنتى نشدنى ترین کارى بود که آموخته ام !

گریز دلپذیر _ آنا گاوالدا



تو در مورد دلتنگی واقعی چیزی نمیدونی چون این تنها زمانی اتفاق می افته،
که کسی رو بیشتر از خودت دوست داشته باشی !

من او را دوست داشتم

آنا گاوالدا



گاهی بی هیچ بهانه یی کسی را دوست داری ،

اما گاهی با هزار دلیل هم نمی توانی یکی را دوست داشته باشی !


گریز دلپذیر _ آنا گاوالدا



دوست ندارم تو را غمگین ببینم، خودم خیلی رنج کشیده ام... و ترجیح می‏دهم تو امروز خیلی رنج بکشی تا این‏که همۀ عمرت، همیشه کمی رنج بکشی.*


من او را دوست داشتم __

آنا گاوالدا




منتظر مردی نباش که باهات کنار بیاد . این اشتباهیه که خیلی از زن ها دچارش می شن . تو خودت خوشبختی را پیدا کن.

مرگ خوش _آلبر کامو



گفت : چرا همه ش دنبال معنای دیگری هستی....
این یک دوستی ساده است !!

-آب دهانم را قورت دادم ...

« دوستی یک زن و مرد هیچ وقت ساده نیست .»


رویای تبت - فریبا وفی



برای عاشق شدن 
نباید یک شخصیت متفاوت را دوست داشت ، 
برای عاشق شدن باید یک شخصیت عادی را متفاوت دوست داشت !

زندگی جای دیگریست _ میلان کوندرا




ﺁﺩﻡ ﺑﺪﻭﻥ ﻋﺸﻖ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺯﻧﺪﮔﺎﻧﯽ ﻛﻨﺪ !

ﺍﻳﻦ ﺭﺍ ﻣﻦ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﻢ، ﺍﻳﻦ ﺭﺍ ﻧﻪ ﺍﺯ ﻛﺴﯽ ﺷﻨﻴﺪﻩ ﺍﻡ ﻭ ﻧﻪ ﺩﺭ ﺟﺎﻳﯽ ﺩﻳﺪﻩ ﺍﻡ ﺗﺎ ﺑﻪ ﻳﺎﺩﻡ ﻣﺎﻧﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ.

ﺍﻳﻦ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻭﺟﻮﺩ ﺧﻮﺩﻡ، ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺧﻮﺩﻡ، ﺍﺯ ﻋﻤﺮﯼ ﻛﻪ ﺗﺒﺎﻩ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻡ ﻓﻬﻤﻴﺪﻩ ﺍﻡ.
ﻧﻪ !
ﺁﺩﻡ ﺑﺪﻭﻥ ﻋﺸﻖ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺯﻧﺪﮔﺎﻧﯽ ﻛﻨﺪ...

ﻛﻠﻴﺪﺭ / دولت آبادی



بیا وداع کنیم ...
بیا وداع کنیم ...
اگر بنا باشد کسی از ما بماند ...
همان به که تو بمانی ...
"کینه ی" تو به کار این دنیا بیشتر می آید تا "عشق" من !

کلیدر / محمود دولت آبادی




هرگز نباید سعی در تکرار لحظات داشت ، باید آنها را همانگونه که یک بار اتفاق افتاده اند فقط تنها به خاطر آورد !

عقاید یک دلقک  _ هاینریش بل





عادت به نومیدی از خود نومیدی بدتر است.
طاعون _آلبر کامو


تنها یک چیز می تواند یک رویا را به ناممکن تبدیل کند:ترس از شکست.

کیمیاگر_ پائیلو کوئیلو




یک بار در فرصتی که که پیش آمد ، دادستان فریاد کشید :
- شما سه میلیون و نیم انسان را کشته اید !
من اجازه صحبت گرفتم و گفتم : معذرت می خواهم دو میلیون و نیم نفر بیش تر نبوده !
سر صداهائی از همه جای تالار بلند شد و دادستان فریاد کشید که من باید از این همه وقاحت خجالت بکشم . در حالی که من جز تصحیح یک رقم نادرست کاری نکرده بودم .


مرگ کسب و کار من است_روبر مرل





ماهی سیاه کوچولو به خودش گفت:

مرگ خیلی آسان می‌تواند الان به سراغ من بیاید،
اما من تا می‌توانم زندگی می‌کنم. 
نباید به پیشواز مرگ بروم. 
البته اگر یک وقتی ناچار با مرگ روبرو شدم که می شوم مهم نیست.
مهم این است که زندگی یا مرگ من چه اثری در زندگی دیگران داشته باشد.


ماهی سیاه کوچولو_صمد بهرنگی




من کاملا تهی هستم. می دانید کاملا تهی بودن یعنی چه؟ تهی بودن مثل خانه ایست که کسی در آن زندگی نکند. خانه ای بدون قفل بدون اینکه کسی در آن زندگی کند. هر کسی می تواند وارد شود هروقت که بخواهد. این چیزیست که بیشتر از همه مرا می ترساند.


کافکا در کرانه_هاروکی موراکامی




عادت کرده ایم هر روز دوش بگیریم، اما یادمان میرود که ذهن مان هم به دوش نیاز دارد.گاهی با یک غزل حافظ می توان دوش ذهنی گرفت و خوابید یک شعر از فروغ، تکه ای از بیهقی، صفحه ای از مزامیر، عبارتی از گراهام

گرین، جمله ای از شکسپیر، خطی از نیما، ولی غافلیم. شبانه روز چقدر خبر و گزارش و مطلب آشغال می تپانیم توی کله مان؟ بعد هم با همان کلهء بادکرده به رختخواب میرویم و توقع داریم در خواب پدربزرگ مان را ببینیم که یک گلابی پوست کنده و با لبخند می گوید بفرما.غافلیم دیگر خبری از این خوش خیالی ها نیست، وضع روزگار از

جنس اعتماد نیست، هر چیزی یکجا بماند کرم می گذارد و آدم هم از این قاعده مستثنی نیست. نیست. نیست. شوخی نیست. موضوع جدیست. گاهی‌ چیزی کوچک‌ می‌تواند با سرنوشت‌ آدم‌ بازی ‌کند، گاهی‌ آدم‌ نامه‌ای‌ را بی‌دلیل‌ حفظ‌ می‌کند که‌ بعدها همان‌ نامه‌ سند محکومیتش‌ می‌شود. محاصره شده ایم. در یک صفحهء مانیتور و جعبه ای که هزاران عکس و نامه و خاطره و نوشته و فیلم و موزیک را بلعیده و هروقت بخواهیم بالا می آورد. محاصره شده ایم. ژاپنی ها می گویند هر چیزی که یکماه در کشویی مانده و سراغش را نگرفته ای دورش بینداز. و من می گویم هر چیزی هم که شاخت می زند دورش بینداز…


سمفونی مردگان _عباس معروفی




پ ن : شمارش معکوس برای ساختن کتابخونه جدیدم ...
دلتنگ همه شونم ...
همه ی همه ی کتاب هام که خیلی وقته تو کارتن های کوچک و بزرگ گوشه اتاق تلنبار شدند...


نظرات 3 + ارسال نظر
سرباز دوشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:58 ب.ظ http://mylifedays.blogsky.com

ببین....
فوق العاده بود این نوشته.
خیلی حال کردم...روحیه ام عوض شد.
ممنونم...

خوشحالم

سرباز دوشنبه 19 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 03:02 ب.ظ

به پستم لینکت کردم با اجازه...

صاحب اختیاری سرباز

مهران شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 05:01 ب.ظ http://30-salegi.blogsky.com

ببین شیدا ! کتابهات رو دوست دارم....همشونو....خیلی ...

منم دوسشون دارم ...
بیشتر کتابخونه هارو دوست دارررم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد